صفحه اطلاع رسانی دفتر امور پایان نامه ها

بسمه تعالی

(جهت اطلاع از نکات مهم مرتبط با امور پایان نامه ها این صفحه را تا انتها مطالعه نمایید)

اطلاعیه های جدید:

 

مهم:
دفتر امورپایان نامه ها جهت اطلاع رسانی سریع تر به دانشجویان اقدام به ایجاد کانال تلگرام نموده است. جهت اتصال، ابتدا تلگرام خود را بروز رسانی نموده و سپس بر روی اینجا  کلیک نموده و در انتها در پایین صفحه کانال روی گزینه Join Channel کلیک نمایید

جهت دریافت فرمت استاندارد تدوین پایان نامه ها و راهنمای تدوین پایان نامه به قسمت فرم ها و آیین نامه ها مراجعه نمایید.
 
دانشجویان محترم در صورتیکه نیاز به استاد مشاور دارند فرم مربوطه را از اینجا دانلود نموده و پس از تکمیل بخش های مربوطه به مدیر گروه خود تحویل دهند. لازم بذکر است تنها درخواست دانشجویانی بررسی می شود که در مرحله ثبت موضوع باشند. ضروریست قبل از پرکردن فرم از خالی بودن ظرفیت استاد بعنوان مشاور در سامانه ثبت پروپزال اطمینان حاصل شود.

دانشجویانی که قصد استخراج کتاب از پایان نامه خود را دارند سقف نمره برای کتاب نبم نمره می باشد.

 
جهت رفاه حال دانشجویان و تسهیل برقراری ارتباط با دفتر امور پایان نامه ها سامانه پاسخگویی از طریق مسنجر تلگرام راه اندازی گردید. لذا برای ارتباط با دفتر امور پایان نامه ها می توانید با ارسال پیام از طریق مسنجر تلگرام به شماره 09102417042 اقدام نمایید. بدیهی است در سریعترین زمان ممکن به سوالات پاسخ داده خواهد شد. لطفاً از تماس تلفنی خودداری نمایید.

به اطلاع اساتید و دانشجویان محترم می رساند سامانه جامع اولویت‌های پژوهشی کشور با هدف متناسب سازی پژوهش‌های دانشگاهی با نیازهای علمی کشور راه‌اندازی شده است.  این سامانه به صورت رایگان و با قابلیت جستجوی پیشرفته، مشاهده اولویت های دارای حمایت و اطلاع رسانی اتوماتیک در آدرس اینترنتی www.olaviatha.ir  قابل دسترسی برای همه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران کشور می باشد .
همچنین دانشجویان جهت اطلاع از سایر موضوعات پیشنهادی(که برخی از آنها دارای حمایت مالی می باشند) به قسمت موضوعات پیشنهادی مراجعه و یا اینجا را کلیک نمایند.


اطلاعیه بسیار مهم در مورد مقالات قابل پذیرش: برای مطالعه موارد مرتبط با مقالات مستخرج از پایان نامه و تشویق مالی به قسمت مقالات در منوی سمت راست صفحه مراجعه نمایید.


نکات مربوط به سامانه امور پایان نامه ها:

1-دانشجویان لازم است پروپوزال خود را در سامانه زیر ثبت نموده و از هرگونه مراجعه حضوری به دفتر امور پایان نامه ها خودداری نمایند.
2-ثبت استاد مشاور تنها در صورت ارائه درخواست کتبی استاد راهنما و تایید مدیر گروه و پس از تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه توسط دفتر امور پایان نامه ها انجام می شود و در سامانه تنها استاد راهنما توسط دانشجو قابل انتخاب است.
3- در صورتیکه نام اساتید راهنما و مشاور در سامانه موجود نبود جهت ثبت اساتید مربوطه از طریق مدیر گروه پیگیری نمایید.
4-دانشجویان محترم می باید مستندات تکراری نبودن موضوع را به استاد راهنمای خود ارائه نمایند. 
5-پس از طی مراحل اولیه، سامانه یک پرینت از پروپزال ارائه می کند که دانشجو می باید این نسخه را  جهت طرح و تصویب در شورای گروه، به مدیر گروه مربوطه ارائه نماید.
6-لازم به ذکر است تاریخ تصویب پروپوزال در شورای گروه به عنوان مبدا بازه شش ماهه محسوب می شود. 
7- نام کاربری برای دانشجویان شماره دانشجویی و رمز اولین ورود شماره شناسنامه می باشد.
8-در صورت داشتن سوال می توانید صرفا با ارسال پیام از طریق مسنجر تلگرام به شماره 09102417042 پاسخ خود را دریافت دارید.


                

 
 
 
راهنمای سامانه (فرمت PowerPoint - فرمت PDF)
 
 

 
 راهنمای مراحل آماده سازی و دفاع از پایان نامه
 
(قابل توجه دانشجویان گرامی در صورت دانلود نشدن فرم ها در این صفحه به قسمت فرم ها و آیین نامه مراجعه فرمایید)
 
الف) مراحل آماده سازی پروپوزال
 
  1.  انتخاب استاد راهنما و مشاور:
ضرروریست دانشجویان جهت تنظیم پروپوزال خود در گام اول به مدیر گروه خود مراجعه و براساس موضوع مورد علاقه و اساتید دارای ظرفیت خالی، به انتخاب استاد راهنما مبادرت ورزند. استاد مشاور تنها در صورت لزوم و با درخواست استاد راهنما و تایید مدیر گروه و معاون پژوهشی قابل انتخاب خواهد بود. سپس با مراجعه به استاد معرفی شده، در صورت پذیرش استاد به همکاری، موضوعی برای کار انتخاب می شود.
لازم به ذکر است در این مرحله ضروریست دانشجویان نسبت به وجود کد و ظرفیت خالی اساتید راهنما و مشاور در سامانه امور پایان نامه های سازمان مرکزی اطمینان حاصل نمایند. در غیر اینصورت مسئولیت عدم اخذ کد و عواقب آن برعهده دانشجو می باشد.
در صورتیکه استاد مربوطه در سامانه امور پایان نامه های سازمان مرکزی فاقد کد می باشد، در صورت داشتن یکی از شرایط زیر برای استاد تقاضای اخذ کد نماید:
  • استاد مربوطه دارای مدرک دکترا باشد
  •  استاد مربوطه دانشجوی مقطع دکترا بوده و امتحان جامع را سپری نموده و عضو هیئت علمی در یک دانشگاه باشد
در صورت وجود یکی از شرایط فوق دانشجو می تواند با یک عدد cd حاوی مدارک اسکن شده زیر (با فرمت jpeg و با حجم هر فایل کمتر از 100 کیلوبایت) برای درخواست کد به دفتر امور پایان نامه ها مراجعه نماید.
مدارک مورد نیاز عبارتند از:
  • مدرک دکتری(یا آزمون جامع برای دانشجویان دکتری)
  • حکم حقوقی استاد
  • صفحه اول شناسنامه استاد
  • کارت ملی استاد
 
  1. -   ثبت پروپوزال در سامانه امور پایان نامه ها:

لازم به ذکر است برای این مرحله نیازی به اخذ واحد پایان نامه نمی باشد.

ب) نحوه آمادگی برای جلسه دفاع
برای دفاع از پایان نامه دانشجو باید شرایط زیر را دارا باشد:
  1. حداقل شش ماه از تاریخ تصویب پروپوزال در شورای گروه گذشته باشد
  2. واحد پایان نامه را اخذ نموده باشد
  3. در سامانه پایان نامه های سازمان مرکزی دارای کد باشد
  4. در مورد دانشجویان روال جدید، در ردیف اخذ کد پایان نامه عبارت " ثبت شده " درج گردیده باشد
 
در صورت داشتن شرایط فوق دانشجو حداکثر تا دو هفته قبل از دفاع می باید فرم اعلام آمادگی دفاع(موجود در قسمت فرم ها و آیین نامه ها) را تکمیل نموده و به دفتر امور پایان نامه ها تحویل دهد. در ضمن برای اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز دفاع از واحد آموزش به وبسایت تحصیلات تکمیلی مراجعه نمایید.  توجه شود که اطلاع رسانی به اساتید راهنما، مشاور و داوران درمورد روز و ساعت دفاع برعهده دانشجو می باشد. 
همچنین دانشجو باید پیش از روز دفاع، چکیده خود را در آدرس http://thesis.damavandiau.ac.ir/fa/form/7/fb ثبت نموده و کد پیگیری دریافت نمایند.
 
ج) کارهای مربوط به بعد از جلسه دفاع
 
1- آماده سازی نسخه های مجلد پایان نامه :
دانشجو پس از اعمال تغییرات مورد نظر اساتید گروه داوری می بایست پایان نامه خود را دقیقاً طبق فرمت ارائه شده (موجود در قسمت فرم ها و آیین نامه ها) و به صورت دو رو آماده نماید. ضروری است قبل از صحافی، یک نسخه پرینت شده از پایان نامه جهت تایید فرمت به کتابخانه ارائه شود.
تعداد نسخ صحافی شده مورد نیاز کتابخانه یک عدد می باشد(که طی مراحل فارغ التحصیلی مطالبه می شود). در صورت درخواست اساتید گروه داوری دانشجو موظف است نسخه مجلد به استاد مربوطه نیز تحویل نماید. دقت شود که فرم تسویه پژوهشی در تمام نسخه ها توسط اساتید گروه داوری، امضاء گردد. دانشجویانی که از اول تیرماه نود و شش به بعد دفاع کرده اند بجای فرم تسویه پژوهشی باید فرم اصلاحات امضاء شده خود را همراه صحافی به کتابخانه ارائه نمایند.
همچنین دو نسخه CD حاوی فایل Word  و Pdf پایان نامه باید به کتابخانه تحویل داده شود.
 
2- اقدامات لازم جهت ثبت نمره:
پس از برگزاری جلسه دفاع نمره دانشجو تا انجام امور زیر ثبت نخواهد شد:
 
  • ارائه فرم انصراف مقاله (موجود در قسمت فرم ها و آیین نامه ها) در صورت عدم تمایل به ارائه مقاله (جهت ارسال این فرم می توانید از تلگرام استفاده کنید) 
  • ارائه مدارک مقاله(یا کتاب) مستخرج از پایان نامه (در مهلت شش ماهه از تاریخ دفاع به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه (که با مجوز معاونت پژوهشی تا یکسال نیز قابل تمدید است) ) شامل:

    1- فرم ارزیابی مقاله(یا کتاب) (موجود در قسمت مقالات در منوی سمت راست صفحه) بصورت تکمیل شده با امضاء استاد راهنما ئ مدیر گروه
    2- فرم پذیرش (acceptance) مقاله (برای مقالات ژورنال) و مجله یا CD کنفرانس که مقاله کامل در آن ثبت شده (برای مجلات کنفرانس)
    3- یک عدد cd حاوی فایل تکمیل شده جدول مشخصات مقاله (موجود در قسمت مقالات در منوی سمت راست صفحه) 
    4- در صورت چاپ کتاب از پایان نامه، ارائه یک نسخه از کتاب(سقف نمره برای کتاب نیم نمره می باشد.)
 برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استخراج مقاله و کتاب از پایان نامه به قسمت مقالات در منوی سمت راست صفحه اصلی سایت دفتر امور پایان نامه ها مراجعه نمایید
 
3- اقدامات لازم جهت فارغ التحصیلی:
حدود دو هفته پس از تحویل مدارک لازم برای ثبت نمره، نمره پایان نامه در پورتال دانشجو ثبت و فرم های دفاع پس از تکمیل به بایگانی آموزش منتقل خواهد شد. لذا دانشجویان می توانند پس از مشاهده نمره پایان نامه خود در کارنامه کل  با کارشناس آموزش مربوطه تماس گرفته و برای انجام امور مربوط به فارغ التحصیلی وقت رزرو نمایند. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت فارغ التحصیلی و موارد مرتبط با آموزش به وبسایت تحصیلات تکمیلی مراجعه نمایید.